Зарубіжна література 10 клас
Контрольна робота №1 за темою «Золоті сторінки далеких епох». Гомер
«Одіссея», Данте Аліг’єрі «Божественна комедія», Вільям Шекспір «Гамлет»
І варіант
Рівень І
(Кожна правильна відповідь оцінюється 0,5 бала)
1. У чому полягає « гомерівське
питання»?
а)Чи справді існував на світі Гомер;
б)чи був Гомер автором « Іліади»
та « Одіссеї»;
в) чи справді Гомер
народився у місті Смірна;
г) ким був для еллінів творець «Ілліади» й «Одіссеї» ;
2. Яка тема поеми
Гомера «Одіссея»?
а) Історія царювання
Одіссея на острові Ітака;
б) історія повернення
героя- воїна додому після війни;
в) історія кохання Одіссея
і Пенелопи;
г ) мандрівка Одіссея
навколо світу;
3.Який гріх людини Данте
вважає найстрашнішим та найганебнішим?
А)Злодійство;
Б)зраду;
В)заздрість;
Г)вбивство;
4. Яка з частин «Божественної
комедії» найбільш наближена до реального життя?
А) Вступ;
Б) «Пекло»;
В) «Чистилище»;
Г) «Рай»;
5. З яким публічним
театром пов’язана творча доля Шекспіра?
А) «Сучасник»;
Б) «Глобус»;
В) «Салют»;
Г) «Дебют»;
6.Чому помер король Гамлет?
А) Його сонного в саду
вкусила Гадюка;
Б) був отруєний вином;
В) хворів;
Г) його отруїв рідний брат
соком блекоти;
Рівень ІІ
(За кожну правильну відповідь
1 бал)
1. Встановіть відповідність між
символічним образом та тим, що він уособлює у творі «Божественна комедія»
Данте?
А)Леопард;
Б) пагорб;
В) поет;
Г) вовчиця;
1. Егоїзм, жадібність,
скнарість, користолюбство;
2. доброчесність;
3. гріховне людство;
4. чуттєвість, брехня,
зрада;
2. Відновіть шлях подорожі
Одіссея до рідної Ітаки:
А) Між Сциллою і Харибдою;
Б) Троя;
В) царство Кірки;
Г) царство Алкіноя;
Д) острів Ітака;
Є) царство Каліпсо;
3.Встановіть
відповідність між ім’ям гомерівського героя та ім’ям його дружини:
1. Пріам; А Андромаха;
2. Гектор; Б Пенелопа;
3. Одіссей; В Єлена;
4. Менелай; Г Гекуба;
Д
Лавінія;
4.Встановіть логічний
зв’язок:
А) Трагедія «Гамлет»;
Б) Гертруда;
В) Гораціо;
Г) Лаерт;
Д) Офелія;
1. Датська королева;
2. король – вітчим принца;
3.мотив помсти;
4. вірний друг принца;
5. син радника короля;
6. зрада;
Рівень ІІІ
(За кожну правильну відповідь
1 бал)
1. Що таке монолог? Які
функції виконують монологи Гамлета у п’єсі В. Шекспіра?
2. Наведіть приклади
використання в «Одіссеї» пригодницького, казкового та побутового елементів.
Рівень ІV
(Правильно оформлена письмова робота оцінюється 3 балами)
Дайте розгорнуту відповідь на запитання або напишіть есе на одну
з тем:
1. Девізом короля Клавдія
були слова «Мета виправдовує засоби». Чи згодні ви з ним?
2. Як ви розумієте слова
Данте: «…вирвати тих, хто живе в цьому житті, зі стану мізерії і привести їх до
стану блаженства».
3. «Образ Пенелопи –
неперевершений взірець жіночої вірності»
ІІ варіант
Рівень І
(Кожна правильна відповідь оцінюється 0,5 бала)
1. У чому полягає трагізм
особистої долі Данте?
А) Його кохання не було
взаємним;
Б) він став довічним вигнанцем
рідного міста Флоренції;
в) за життя його твори не
користувалися популярністю;
г) він був сліпий;
2. Як називається п’єса,
показана мандрівними акторами на прохання Гамлета?
А) «Братовбивця»;
Б) «Злочинець»;
В) «Мишоловка»;
Г) «Пастка»;
3. Що є сюжетною основою «Божественної
комедії»?
А) Блукання поета в
незнайомому лісі;
Б) пошуки поетом своєї
коханої;
В) уявна мандрівка поета у
майбутнє;
Г) уявна мандрівка до раю;
4. Чому Гамлет зволікав з
убивством Клавдія?
А) Не хотів засмучувати
матір;
Б) шукав слушного часу;
В) його гризли сумніви;
Г) його душа не готова
була до помсти, а він - до вбивства людини;
5. Які риси характеру
притаманні Одіссею?
А) Вірність обов’язку;
Б) сила волі та розум;
В) здатність палко кохати;
Г) самовпевненість та
марнославство;
6.У поемі «Божественна
комедія» Вергілій – це алегорія:
А) Сили;
Б) мудрості;
в) любові;
г) добра;
ІІ рівень
(За кожну правильну відповідь
1 бал)
1. Відновіть шлях подорожі
Одіссея до рідної Ітаки.
А) Острів вітрів;
Б) острів кіклопів;
В) царство Аїда;
Г) царство Кірки;
Д) острів биків Геліоса;
Є) острів Ітака;
2. Встановіть відповідність між
символічним образом та тим, що він уособлює у творі «Божественна комедія»
Данте:
А) Вергілій; 1.Милість Божа;
Б) Беатріче; 2. гордість, жадоба
влади, пиха;
В) ліс; 3. земний
розум;
Г) лев; 4. внутрішні
хитання та сумніви;
3. Відновіть хронологічну
послідовність:
А) Король отримує листа
від Гамлета;
1
Б) Гамлет ставить п’єсу
про вбивство брата братом; 2
В)розмова принца з
Привидом; 3
Г) Гамлет в кімнаті матері
вбиває Полонія; 4
4. Встановіть логічний зв’язок:
А) Данте;
Б) Франческа і Паоло;
В)божественна;
Г) комедія;
Д) «Пекло», «Чистилище», «Рай»;
1. Уявна мандрівка поета
потойбіччям;
2. Сумний початок і
щасливий кінець;
3.Порушення святості
шлюбу;
4.Досконалі зміст і форма;
5. Кохана Беатріче;
ІІІ рівень
(За кожну правильну відповідь
1 бал)
Дайте відповідь на запитання:
1.Чому твір Данте
називається «Божественна комедія»?
3. Які людські риси
звеличуються в поемі «Одіссея»?
ІV рівень
(Правильно оформлена письмова робота оцінюється 3 балами)
Дайте розгорнуту відповідь
на запитання або напишіть есе на одну з тем:
1. « Гамлет - переможець чи переможений?»
2. «Божественна комедія» -
енциклопедія Середньовіччя»
3. «Одіссея – гімн розуму
та кмітливості людини»
Максимальна кількість балів за контрольну роботу - 12 б
Контрольна
робота № 1. Література Середньовіччя та доби Відродження. Творчість Гомера,
Данте, В. Шекспіра.
Пройдіть тестування,
перейшовши за посиланням
Немає коментарів:
Дописати коментар